måndag 26 juli 2010

Matnyttigt för iPhone eller iPod, del 1

Jag har provat några olika "appar" och också utsett nära och kära till försökskaniner och här är nu några varianter som jag tycker verkar bra eller hyfsade. Självklart ska man räkna med att betalversionerna är bättre än gratisversionerna, men något är alltid bättre än inget!
:-)

Jag kanske ska passa på att tala om att det finns i stort sett obegränsat med program och att man förmodligen blir tokig om man tror att man ska kunna prova allt. Om man inte får nackspärr innan dess.

Jag har främst tittat närmare på franskträning, eftersom franska är ett av de ämnen jag undervisar i, och ett språk mina nära och kära inte behärskar särskilt väl. Eller inte alls.

Nackdelen med apparna är dock att de nästan alltid kräver att man har kunskaper i engelska. Många av nedanstående appar har sina motsvarigheter i andra språk, t.ex. tyska och spanska.

Gratis:

French Word of the Day

Free French Essentials (Accela Study)

Word of the day

Free French Tutor (24/7)

French Verbs Free

World Nomads French

France 24

Reflexarium (French Noun Gender Free)

Conjugeur Lite

Inte gratis:

Accela Study French 75:-
(Det här programmet får högt betyg av min man!!!)

French 101 (24/7) 55:-

French 103 (24/7) 55:-

Reflexarium (French Noun Gender) 38:-

French Verbs 22:-

Learn Easy - French 22:-
(Populärt hos min tolvåriga släkting)

Language Video: Basic French 1 7:-
(Stundtals väääldigt engelskt och mycket youtube)

Conjugeur 2 7:-


För övrigt erbjuder bland annat KiwiTech gratis böcker på olika språk... Just nu läser jag Alice i underlandet. :-)

3 kommentarer: